Wizz AirW raz z początkiem roku w szeregach węgierskich linii lotniczych Wizz Air zaczęło się wiele dziać. Pierwszym istotnym wydarzeniem jest budowa nowej 14 bazy w Wilnie. W połowie kwietnia przewoźnik uruchomił osiem nowych tras z Wilna, które jak na razie obsługuje tylko jeden Airbus A320. Ze stolicy Litwy polecimy m.in. do Cork, Londynu-Luton, Doncaster-Sheffield, Eindhoven, Barcelony, Rzymu-Fiumicino, Mediolanu-Bergamo i Sztokholmu Skavsta. Spółkę cieszy spore zainteresowanie wśród Litwinów nowymi trasami. Bilety lotnicze jeszcze przed fizycznym rozpoczęciem operacji sprzedano w ilości 40 tysięcy sztuk. Baza w Wilnie to doskonale posunięcie strategiczne, widać w tym kraju wyraźne zapotrzebowanie na niskokosztowe połączenia. W 14 miastach, w których linia lotnicza Wizz Air posiada swoje bazy operacyjne jest obecnie liderem na rynku tanich połączeń. Podobny cel postawił sobie przewoźnik wchodząc na rynek litewski.

Wizz AirLecz Wizz Air nie spoczywa na laurach, 14 baz to dla niego za mało, 15 września przewoźnik uruchomił kolejną piętnastą bazę w Tirgu Mures w Rumunii. Już wcześniej spółka dokonała przetasowania maszyn i połączeń z lotniska Kluż-Napoca, na rzecz lotniska Tirgu Mures. W rozmowach z władzami lotniska Kluż okazało się, że chcą oni wprowadzić do umowy jakieś poprawki i nałożyć na przewoźnika dodatkowe opłaty lotniskowe, ten nie godząc się na to wysłał oficjalny list, w którym w którym poinformował, że takie zabiegi spowodują ograniczenia połączeń przez niego wykonywanych i przeniesienie ich na inny port. Tak też się stało, WizzAir nie może pozwolić sobie na podwyższenie opłat, jego strategia zakłada sprzedaż tanich biletów lotniczych, a to z pewnością nie było by możliwe. Z lotniska Kluż usunięto połączenia do Düsseldorfu-Weeze, Rzymu Fiumicino i Dortmundu. Zmniejszona także ilość lotów do Londynu Luton oraz Paryża Beauvais.

Nie tylko budowa nowych baz stało się celem linii Wizz Air, węgiersko-polska spółka postanowiła wejść na Giełdę Papierów Wartościowych. Dojść ma do tego w przeciągu najbliższych dwóch, kiedy to przewoźnik ma zdecydować się na emisję swoich akcji. Jak widać Wizz Air stawia na realizację długookresowych inwestycji. Pamiętajmy, że Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie jest największym rynkiem Europy Środkowej.

« »